REWOLUCJA W DZIAŁACH HR – ZATRUDNIENIE NAWET 1000 PRACOWNIKÓW W JEDEN DZIEŃ? TO MOŻLIWE! PREZENTACJA SYSTEMU TALENTPOINT

Grupa LeasingTeam pre­zen­tu­je nowy cyfro­wy sys­te­mem obsłu­gi HR – plat­for­mę TalentPoint. To autor­skie roz­wią­za­nie w zakre­sie zarzą­dza­nia zaso­ba­mi ludz­ki­mi powsta­ło w opar­ciu o kil­ku­na­sto­let­nie doświad­cze­nie Grupy na ryn­ku HR, a tak­że jako odpo­wiedź na rosną­ce wyzwa­nia ryn­ku. TalentPoint to tak­że kolej­ny krok LeasingTeam Group w kie­run­ku trans­for­ma­cji cyfro­wej. Nowe roz­wią­za­nie zosta­ło zapre­zen­to­wa­ne na zeszło­ty­go­dnio­wym HR Tech Summit 2022.

 W wyni­ku wewnętrz­nych ana­liz biz­ne­so­wych zde­fi­nio­wa­no naj­częst­sze i naj­bar­dziej cza­so­chłon­ne do roz­wią­za­nia pro­ble­my, z któ­ry­mi bory­ka­ją się klien­ci i pra­cow­ni­cy. Jednym z głów­nych pro­ble­mów oka­za­ła się roz­bu­do­wa­na buchal­te­ria zwią­za­na z pro­ce­sa­mi kadro­wo – pła­co­wy­mi.

Biurokracja i potocz­nie mówiąc “papie­ro­lo­gia” zwią­za­na z pro­ce­sem zatrud­nie­nia nowych pra­cow­ni­ków to zmo­ra spę­dza­ją­ca sen z powiek przed­się­bior­com. Zauważyliśmy, że przy zatrud­nie­niu nowe­go pra­cow­ni­ka licz­ba załą­czo­nych doku­men­tów w mailu powi­tal­nym, któ­re pra­cow­nik musi wydru­ko­wać, pod­pi­sać zeska­no­wać i ode­słać prze­kro­czy­ła już kil­ka­dzie­siąt. Rekordowe maile mają już oko­ło 40 załącz­ni­ków. Cały pro­ces obie­gu tych doku­men­tów, następ­nie wery­fi­ka­cja popraw­no­ści wpi­sa­nych danych, prze­ka­za­nie ich pra­cow­ni­ko­wi do ponow­ne­go wypeł­nie­nia w przy­pad­ku błę­dów, ocze­ki­wa­nie na ponow­ne ode­sła­nie itd. – wszyst­ko to bar­dzo wydłu­ża i kom­pli­ku­je pro­ces zatrud­nie­nia. Postanowiliśmy coś z tym zro­bić zarów­no jako fir­ma zaj­mu­ją­ca się dele­go­wa­niem pra­cow­ni­ków do naszych klien­tów, a tak­że jako orga­ni­za­cja sama zatrud­nia­ją­ca set­ki osób - opo­wia­da Andżelika Majewska, wice­pre­zes LeasingTeam.

Rozwiązanie takie jak TalentPoint musia­ło powstać – chcie­li­śmy prze­nieść wszyst­kie pro­ce­sy kadrowo-płacowe do spraw­nie dzia­ła­ją­ce­go sys­te­mu on-line zarów­no dla­te­go, by pod­nieść kon­ku­ren­cyj­ność naszej orga­ni­za­cji – zwięk­szyć tem­po nabo­ru, móc sku­tecz­nie odpo­wia­dać na zapo­trze­bo­wa­nie na pra­cow­ni­ków ze stro­ny klien­tów naszej Grupy, ale tak­że po to, by móc je wyko­rzy­sty­wać wewnętrz­nie, odcią­żyć i uspraw­nić pra­ce nasze­go dzia­łu kadr. Na począt­ku, gdy pró­bo­wa­łam prze­ko­nać nasz dział HR do tego pomy­słu sły­sza­łam, że to nie­moż­li­we, że to się nie uda. Wątpliwości budzi­ło przede wszyst­kim to czy uda się sku­tecz­nie gene­ro­wać on-line umo­wy o pra­cę, kwe­stie zwią­za­ne z e‑podpisem i pod­pi­sem kwa­li­fi­ko­wa­nym oraz to, czy stwo­rze­nie nowe­go sys­te­mu nie spra­wi, że część dzia­łu kadr nie będzie już potrzeb­na. A jed­nak uda­ło się. System z powo­dze­niem dzia­ła już od kil­ku mie­się­cy zarów­no u nas jak i wie­lu naszych Klientów, nasz dział kadr wręcz roz­ra­sta się ze wzglę­du na dyna­micz­ny roz­wój naszej orga­ni­za­cji, a jego pra­cow­ni­cy mogą sku­pić się na wie­lu innych kwe­stiach rela­cji na linii pracownik-pracodawca w naszej fir­mie niż tyl­ko te zwią­za­ne z biu­ro­kra­cją - doda­je A. Majewska.

Dzięki tym wewnętrz­nym ana­li­zom i bada­niom uda­ło się stwo­rzyć narzę­dzie przede wszyst­kim funk­cjo­nal­ne i intuicyjne.

 TalentPoint to rezul­tat wywia­dów z użyt­kow­ni­ka­mi, dogłęb­nych ana­liz potrzeb biz­ne­so­wych i cał­ko­wi­cie nowe­go spoj­rze­nia na ist­nie­ją­ce pro­ce­sy. Przede wszyst­kim chcie­li­śmy zna­leźć roz­wią­za­nie real­nych, dobrze zde­fi­nio­wa­nych pro­ble­mów. Oprogramowanie HR roz­wi­ja się w zawrot­nym tem­pie, a my sta­je­my do wal­ki o klien­ta bez żad­nych kom­plek­sów. Nasze opro­gra­mo­wa­nie może ode­grać waż­ną rolę na wyma­ga­ją­cym pol­skim ryn­ku. Bardzo sku­pia­my się na real­nym doświad­cze­niu użyt­kow­ni­ka – sta­wia­my na intu­icyj­ność plat­for­my. Konkurujemy rów­nież jako­ścią i szyb­ko­ścią dzia­ła­nia nasze­go opro­gra­mo­wa­nia, a jed­no­cze­śnie sta­wia­my na cało­ścio­we podej­ście do cyfry­za­cji pro­ce­sów HR. - doda­je Marek Deręgowski, dyrek­tor ds. roz­wo­ju biz­ne­su w IT LeasingTeam, fir­mie odpo­wie­dzial­nej za reali­za­cję TalentPoint.

Jak dzia­ła TalentPoint?

TalentPoint jest narzę­dziem bar­dzo uży­tecz­nym. Dzięki swo­jej archi­tek­tu­rze i API jest kom­pa­ty­bil­ny z wie­lo­ma sys­te­ma­mi ERP i kadrowo-płacowymi, obej­mu­je wszyst­kie gru­py pra­cow­ni­ków. Platforma jest bar­dzo pro­sta w obsłu­dze i przy­no­si wie­le korzy­ści dla fir­my. Dzięki TalentPoint każ­dy pra­cow­nik zaosz­czę­dzi czas na for­mal­no­ści: pod­pi­sze wszel­kie umo­wy onli­ne, zapla­nu­je wła­sne godzi­ny pra­cy. Będzie mógł tak­że pole­cić zna­jo­mych do pra­cy i otrzy­mać za to dodat­ko­we wyna­gro­dze­nie. Platforma uprasz­cza rów­nież pro­ces wypła­ca­nia wyna­gro­dzeń, daje wgląd w bie­żą­ce pod­sta­wo­we infor­ma­cje (dni urlo­po­we, paski wyna­gro­dzeń, listy zadań służ­bo­wych). Wdrożono m.in. modu­ły zwią­za­ne z podró­ża­mi służ­bo­wy­mi, zaświad­cze­nia­mi pra­cow­ni­czy­mi oraz dodat­ko­wy­mi rapor­ta­mi ana­li­tycz­ny­mi. Dzięki TalentPoint moż­na wyge­ne­ro­wać nawet tysiąc indy­wi­du­al­nych umów o pra­cę w cią­gu dnia. Planowana jest też dal­sza inte­gra­cja z sys­te­ma­mi klien­tów Grupy w celu auto­ma­ty­za­cji wymia­ny danych.

Strategia trans­for­ma­cji cyfro­wej w LeasingTeam

Grupa LeasingTeam sta­wia na trans­for­ma­cję cyfro­wą. Pierwszym kro­kiem było wdro­że­nie zin­te­gro­wa­nej plat­for­my admi­ni­stra­cyj­nej, co pozwo­li­ło na uspraw­nie­nie obie­gu doku­men­tów oraz komu­ni­ka­cji mię­dzy pracownikami.

W ramach naszej stra­te­gii trans­for­ma­cji cyfro­wej pla­nu­je­my dal­szą cyfry­za­cję pro­ce­sów biz­ne­so­wych i two­rze­nie nowych narzę­dzi. Zdecydowaliśmy się na stwo­rze­nie wła­sne­go zespo­łu pro­gra­mi­stów, któ­ry pozwo­li nam na reali­za­cję dłu­go­fa­lo­wych celów i zwięk­sze­nie prze­wa­gi kon­ku­ren­cyj­nej – doda­je Andżelika Majewska, wice­pre­zes LeasingTeam.

Katalizatorem dzia­łań LeasingTeam Group była pan­de­mia, któ­ra przy­spie­szy­ła wdro­że­nie plat­for­my i, poka­za­ła, jak waż­ne są nowo­cze­sne i ela­stycz­ne roz­wią­za­nia onli­ne w bran­ży HR.

TalentPoint powstał na bazie wie­lo­let­niej prak­ty­ki Grupy LeasingTeam w obsza­rze HR, zarów­no w zakre­sie sys­te­mów infor­ma­tycz­nych, jak i obsłu­gi pro­jek­tów HR. Te doświad­cze­nia umoż­li­wi­ły opra­co­wa­nie narzę­dzia dla sze­ro­kie­go gro­na odbior­ców. System jest i będzie cały czas roz­wi­ja­ny, ale TalentPoint jest już goto­wy do użyt­ku. – Jak do tej pory feed­back jaki otrzy­mu­je­my na temat funk­cjo­no­wa­nia Talent point jest bar­dzo pozy­tyw­ny. Zgłaszają się do nas kolej­ni klien­ci zain­te­re­so­wa­ni cało­ścio­wą digi­ta­li­za­cją pro­ce­sów HR  – mówi Marek Deręgowski.