Jak szybko i z dużym zyskiem sprzedać mieszkanie?

Sprzedaż miesz­ka­nia to wyzwa­nie, przed któ­rym sta­je wie­lu wła­ści­cie­li nie­ru­cho­mo­ści. Wiąże się z wie­lo­ma decy­zja­mi, któ­re musi pod­jąć się wła­ści­ciel, aby doko­nać zado­wa­la­ją­cej trans­ak­cji. Jeżeli zale­ży mu na szyb­kiej sprze­da­ży nie­ru­cho­mo­ści, a do tego wyso­kiej cenie, war­to zasto­so­wać kil­ka tric­ków, któ­re pod­nio­są war­tość miesz­ka­nia i wzbu­dzą zain­te­re­so­wa­nie kupujących.

Wartość miesz­ka­nia nale­ży real­nie osza­co­wać, bio­rąc pod uwa­gę naj­waż­niej­sze aspek­ty, takie jak loka­li­za­cja, wiel­kość miesz­ka­nia czy aktu­al­ny stan. Przy usta­la­niu ceny ofer­to­wej, czy­li takiej, któ­ra poja­wi się w ogło­sze­niu sprze­da­ży miesz­ka­nia, nale­ży kie­ro­wać się sytu­acją ryn­ko­wą i real­ną war­to­ścią loka­lu. Żądana kwo­ta nie może być ani zbyt wyso­ka wzglę­dem cen ryn­ko­wych, ponie­waż więk­szość poszu­ku­ją­cych miesz­kań od razu taką ofer­tę odrzu­ci, ani też zbyt niska, ponie­waż może to wzbu­dzać podej­rze­nia o ukry­tych wadach mieszkania.

Home sta­ging, czy­li jak nie­du­żym kosz­tem zwięk­szyć war­tość nieruchomości 

Na ryn­ku nie­ru­cho­mo­ści atrak­cyj­ny wygląd miesz­ka­nia może wzbu­dzić zain­te­re­so­wa­nie wśród kupu­ją­cych, zwłasz­cza kobiet, dla­te­go popu­lar­ną tak­ty­ką na zwięk­sze­nie war­to­ści miesz­ka­nia jest home sta­ging. Polega on na wstęp­nym wizu­al­nym przy­go­to­wa­niu nie­ru­cho­mo­ści do sprze­da­ży. Przed wyko­na­niem zdjęć nale­ży wyko­nać grun­tow­ne porząd­ki oraz drob­ne napra­wy. Dobrym pomy­słem jest deko­ra­cja pomiesz­czeń za pomo­cą świec, obra­zów, podu­szek, któ­re spra­wią, że wnę­trza sta­ną się bar­dziej przy­tul­ne i este­tycz­ne. Dzięki takim dro­bia­zgom moż­na w zna­czą­cy spo­sób zwięk­szyć war­tość miesz­ka­nia i uzy­skać lep­szą cenę.

Kiedy prze­brnie­my już przez etap wysta­wie­nia miesz­ka­nia na sprze­daż, przyj­dzie czas na poka­zy­wa­nie go poten­cjal­nym nabyw­com. W miesz­ka­niu musi wów­czas pano­wać porzą­dek. Podczas pre­zen­ta­cji naj­le­piej zapa­lić wszyst­kie moż­li­we świa­tła w loka­lu, co pod­kre­śli atu­ty pomiesz­czeń, a tak­że zasto­so­wać pro­sty zabieg – ele­ment zapa­cho­wy. Niektóre wonie, np. lawen­dy czy kawy wzbu­dza­ją pozy­tyw­ne emo­cje. Lepiej posta­wić na natu­ral­ne olej­ki ete­rycz­ne zamiast tanich, duszą­cych odświe­ża­czy – mówi Wojciech Orzechowski, twór­ca Warsztatów Inwestowania w Nieruchomości WIWN ®.

Reprezentatywne foto­gra­fie

Dobrej jako­ści zdję­cia to pod­sta­wa każ­de­go ogło­sze­nia doty­czą­ce­go sprze­da­ży nie­ru­cho­mo­ści. Zdjęcia powin­ny w tak­tycz­ny spo­sób eks­po­no­wać wszyst­kie zale­ty miesz­ka­nia oraz umie­jęt­nie pomi­jać ewen­tu­al­ne wady. Dzięki temu ogło­sze­nie będzie przy­ku­wać uwa­gę odbior­ców i przy­spie­szy pro­ces sprzedaży.

Gdzie umie­ścić swo­je ogłoszenie?

W pierw­szej kolej­no­ści będą to przede wszyst­kim stro­ny ogło­sze­nio­we nasta­wio­ne na pro­fil miesz­ka­nio­wy. Są to plat­for­my, któ­re zrze­sza­ją sprze­da­ją­cych z kupu­ją­cy­mi, na któ­rych moż­na wysta­wić pro­fe­sjo­nal­ne ogło­sze­nie doty­czą­ce sprze­da­ży. Aby zwięk­szyć popu­lar­ność ofer­ty oraz przy­spie­szyć pro­ces sprze­da­ży, war­to wysta­wić ofer­tę na popu­lar­nych por­ta­lach doty­czą­cych sprze­da­ży nie­ru­cho­mo­ści, a tak­że posił­ko­wać się ser­wi­sa­mi społecznościowymi.