Szachy nowym trendem na TikToku. SzachMajk uczy zasad gry, która święci triumfy
Połączył popularność platformy społecznościowej i jeden z najmodniejszych trendów, który od lat jest jego pasją. Szachy, które wykorzystuje również w swojej pracy zawodowej, stały się również modne za sprawą serialowego hitu Netflixa „Gambit królowej”. Wykorzystał wszystkie te okoliczności i możliwości, i dziś jest najchętniej oglądanym tiktokerem, który zdradza zasady królewskiej gry. SzachMajk, czy Michał Kanarkiewicz, odniósł niebywały sukces już po publikacji pierwszego filmiku na TikToku.
Statystyki potwierdzają, że użytkownicy bijącej ostatnio rekordy platformy społecznościowej szukają jakościowego contentu i rozwojowych treści. Obserwujemy wzrost liczby twórców, którzy dzielą się cenną wiedzą i doświadczeniem. Swoją pasją postanowił podzielić się również Michał Kanarkiewicz, znany na TikToku jako SzachMajk. Na początku tego roku dodał pierwsze video, w którym pokazał jak wygrać w szachy w dwóch ruchach. W ten sposób zdobył uznanie oraz sympatię widzów i stał się najpopularniejszym polskim twórcą na tej platformie, który w nagranych przez siebie filmikach wyjaśnia zasady gry w szachy oraz zdradza triki na szybkie zwycięstwo.
To niebywałe, jak pierwszy filmik szybko stał się viralem. W jeden dzień SzachMajk miał 1,3 mln wyświetleń. Obecnie ma on o ponad milion więcej. Po ogromnym sukcesie pierwszego video, idąc za ciosem, twórca dodawał kolejne filmiki. I w ten oto sposób ma ponad 64 tys. obserwujących i ponad 10 mln wyświetleń po nieco ponad 60 dniach od premiery! Na TikToku wyprzedzają go tylko globalne marki jak chess.com. W tym momencie jest najpopularniejszym tiktokerem uczącym gry w szachy w Polsce, natomiast na świecie zajmuje pod tym względem 5 miejsce.
– Cieszę się, że moje filmiki cieszą się tak dużą popularnością. Wzrost zainteresowania szachami obserwuję od kilku lat. Dzięki „Gambit Królowej” ten wzrost przyspieszył. Fascynacja tą grą na TikToku i innych mediach społecznościowych potwierdza, że odbiorcy są głodni ambitnych treści, które nie tylko bawią, ale i przekazują wartościową wiedzę – mówi Michał Kanarkiewicz, autor 6 książek, m.in. właśnie o szachach, mówca inspiracyjny i wykładowca MBA.
SzachMajk oprócz tworzenia treści na TikToka, na którym zdobył sukces, publikuje dłuższe filmy edukacyjne o szachach na YouTube. Misją i marzeniem Michała Kanarkiewicza jest, by 10 milionów Polaków nauczyło się grać w szachy. Własną popularność na kanałach społecznościowych wykorzystuje do ich osiągnięcia.