Wsparcie dla najzdolniejszych uczniów: Stypendia do najlepszych prywatnych liceów w Polsce!

Oxford, Cambridge, Harvard, wca­le nie są poza zasię­giem pol­skich uczniów. Należy jed­nak zacząć od odpo­wied­nie­go liceum. Jak wyglą­da przy­go­to­wa­nie do pój­ścia na świa­to­we topo­we uni­wer­sy­te­ty? Co zro­bić w przy­pad­ku gdy nie stać nas na sfi­nan­so­wa­nie edu­ka­cji dziec­ka? Właśnie w mar­cu nale­ży rozej­rzeć się za pro­gra­ma­mi sty­pen­dial­ny­mi do lice­ów. Jak to zro­bić krok po kroku?

Dziecko jest bar­dzo zdol­ne? Zgłoś je do pro­gra­mu stypendialnego

Wybór liceum to bar­dzo waż­ny czas zarów­no dla mło­dzie­ży, ale też dla rodzi­ców. Jeśli myśli­my o szko­le per­spek­ty­wicz­nie, taka decy­zja może wią­zać się np. z wyjaz­dem do inne­go mia­sta i wyna­ję­ciem inter­na­tu czy poko­ju. Dotyczy to szcze­gól­nie tych ósmo­kla­si­stów, któ­rzy marzą o czo­ło­wych pla­ców­kach, wspie­ra­ją­cych swo­ich uczniów w dro­dze na mię­dzy­na­ro­do­we uczel­nie. Tak napraw­dę każ­dy uta­len­to­wa­ny kan­dy­dat może ubie­gać się o przy­ję­cie do takich szkół, nawet jeśli  są to pla­ców­ki płat­ne i nie zawsze stać nas na taką edu­ka­cję. Z pomo­cą przy­cho­dzą pro­gra­my sty­pen­dial­ne, któ­re prze­waż­nie pokry­wa­ją całość kosz­tów edu­ka­cji wybit­nie zdol­nych uczniów włącz­nie z zamieszkaniem.

Doskonale zda­je­my sobie spra­wę zarów­no ze zmie­nia­ją­ce­go się świa­ta, jak i, co za tym idzie, innych potrzeb doty­czą­cych edu­ka­cji. Dlatego wie­my, że naj­lep­sze pla­ców­ki, zwłasz­cza te pry­wat­ne, cechu­ją się bar­dzo indy­wi­du­al­nym podej­ściem i pro­gra­mem naucza­nia, sta­wia­jąc na sku­pia­nie się na poszcze­gól­nych przed­mio­tach czy dzie­dzi­nach. W Polsce mamy wie­lu nie­zwy­kle uta­len­to­wa­nych uczniów, ale prze­cież nie każ­de­go stać na wypro­wadz­kę do Warszawy i opła­ce­nie cze­sne­go. Naszą misją jest wspie­ra­nie mło­dych ludzi z pasją, któ­rzy marzą o mię­dzy­na­ro­do­wej edu­ka­cji, myślą o póź­niej­szych stu­diach na Oksfordzie, Cambridge czy Harvardzie, nie­za­leż­nie od sytu­acji finan­so­wej. Dlatego ich zachę­ca­my do przy­stą­pie­nia do nasze­go pro­gra­mu sty­pen­dial­ne­go, któ­ry pokry­wa do 100% kosz­tów. Szansa na to jest jesz­cze tyl­ko w mar­cu, a zgła­szać się moż­na na sty­pen­dium arty­stycz­ne, muzycz­ne i nauko­we – mówi Koordynatorka kon­kur­su sty­pen­dial­ne­go w Akademeia High School, Maria Głowacka.

Jak przy­stą­pić do stypendium?

Jeśli two­je dziec­ko już teraz marzy o stu­diach zagra­ni­cą, war­to zgło­sić się do liceum, któ­re wspiera
w przy­go­to­wa­niu do takiej edu­ka­cji. Najzdolniejsi ucznio­wie z całej Polski i nie tyl­ko, mogą sta­rać się
o sty­pen­dium, któ­re pozwa­la na spo­koj­ne sku­pie­nie się na edukacji.

Program sty­pen­dial­ny w zasa­dzie towa­rzy­szy nam od począt­ku ist­nie­nia liceum. Co dla nas waż­ne, korzy­sta z nie­go aż 10 % uczniów. Chcemy aby sty­pen­dy­ści byli abso­lut­nie inte­gral­ną czę­ścią liceum.
W dwóch ostat­nich latach jest ich nawet wię­cej, gdyż przy­ję­li­śmy kil­ka­na­ście osób z Ukrainy. 

Jeżeli cho­dzi o sam pro­gram sty­pen­dial­ny, to rekru­ta­cja prze­bie­ga dwu­eta­po­wo. Pierwszy etap to zło­że­nie apli­ka­cji i tutaj głów­nie uczeń mówi o sobie i swo­ich dotych­cza­so­wych osiągnięciach.
Pod uwa­gę bra­ne są wyni­ki z olim­piad, śred­nia ocen. Uczniowie są tak­że popro­sze­ni o napi­sa­nie dwóch ese­jów. To pozwa­la na więk­szy wgląd w to, co ich moty­wu­je i inte­re­su­je, i dla­cze­go chcą być w danej szko­le. Dzięki temu już na wstę­pie widzi­my, czy nasza wizja tego, czym powin­na być edukacja
i ocze­ki­wa­nia ucznia są spój­ne. Drugi etap to udział w tzw. week­en­dzie dia­gno­stycz­nym, któ­ry jest odbi­ciem stan­dar­do­wej rekru­ta­cji do szko­ły i tutaj więk­szą uwa­gę zwra­ca się na fak­tycz­ne umie­jęt­no­ści uczniów, zarów­no aka­de­mic­kie, jak i spo­łecz­ne. Uczniowie spo­ty­ka­ją się z nauczy­cie­la­mi przed­mio­to­wy­mi, słu­cha­ją wykła­dów, odpo­wia­da­ją na pyta­nia, ale bio­rą rów­nież udział w zaję­ciach gru­po­wych. Po dru­gim eta­pie wyła­nia się oso­by, któ­re się do pro­gra­mu zakwa­li­fi­ko­wa­ły
– tłu­ma­czy Maria Głowacka.

W wybo­rze liceum waż­ne jest okre­śle­nie, w czym dziec­ko czu­je się naj­le­piej, z jakiej dzie­dzi­ny ma wybit­ne osią­gnię­cia. Mogą to być róż­ne ścież­ki, któ­re w cało­ścio­wej edu­ka­cji łączą się, jed­nak są dla każ­de­go inne, dopa­so­wa­ne do indy­wi­du­al­nych zdol­no­ści. Może to być ścież­ka stric­te nauko­wa, ale tak­że arty­stycz­na czy muzycz­na, gdzie oczy­wi­ście wyma­ga­nia aka­de­mic­kie tak­że obo­wią­zu­ją. Warto przyj­rzeć się aktu­al­nym dzia­ła­niom szko­ły, jej uczniom ale tak­że absol­wen­tom. Oni wszy­scy są naj­lep­szą wizy­tów­ką każ­dej placówki.

Nasze liceum ukoń­czy­ło już wie­lu absol­wen­tów, któ­rzy przy­je­cha­li do nas na sty­pen­dium z naj­dal­szych zakąt­ków Polski. Kiedy wspo­mi­na­ją po latach naszą szko­łę, mówią zazwy­czaj o inspi­ru­ją­cych nauczy­cie­lach, z któ­ry­mi mie­li świet­ny kon­takt, o małych kla­sach (do 12 uczniów), gdzie wszy­scy napraw­dę dobrze się zna­li, oraz o ofe­ro­wa­nej przez nas pomo­cy w przy­go­to­wa­niu do apli­ko­wa­nia na uczel­nie zagra­nicz­nie. Nasi sty­pen­dy­ści otrzy­ma­li ofer­ty m. in. stu­dio­wa­nia inży­nie­rii lot­nic­twa na Imperial College London czy histo­rii z poli­to­lo­gią na Uniwersytecie Cambridge. Wielką rado­ścią jest dla nas fakt, że ponad 80 % naszych absol­wen­tów dosta­je się na świa­to­we topo­we uczel­nie z Ivy League czy Russel Group. Większość uczniów wybie­ra uczel­nie zagra­nicz­ne i tyl­ko poje­dyn­cze jed­nost­ki posta­na­wia­ją zostać i stu­dio­wać w kra­ju. Jest to spo­wo­do­wa­ne prze­waż­nie wzglę­da­mi pry­wat­ny­mi, rodzin­ny­mi. Zapraszamy do nas mło­dzież z całej Polski, jak rów­nież z zagra­ni­cy. Mamy wokół napraw­dę wybit­nych mło­dych ludzi, któ­rzy mogą osią­gnąć bar­dzo wie­le, nale­ży tyl­ko dać im szan­sę. Taką nie­po­wta­rzal­ną oka­zją może się oka­zać wła­śnie pro­gram sty­pen­dial­ny – pod­su­mo­wu­je Maria Głowacka.

Więcej o sty­pen­diach: https://www.akademeia.edu.pl/j‑zyk-polski/konkurs-stypendialny

 

Kontakt dla mediów: Aleksandra Karwacka, a.karwacka@agecjafaceit.pl, 669–507-492

Akademeia High School to pry­wat­ne liceum w Warszawie zor­ga­ni­zo­wa­ne na wzór uni­wer­sy­te­tu, ofe­ru­ją­ce bry­tyj­ski pro­gram iGCSEs i A Levels. Akademeia High School zosta­ła zało­żo­na w 2017 roku w celu stwo­rze­nia uni­kal­ne­go śro­do­wi­ska edu­ka­cyj­ne­go, w któ­rym ucznio­wie mogą roz­wi­jać się jako oso­by kre­atyw­ne, nie­za­leż­ne i myślą­ce kry­tycz­nie. Edukacja odby­wa się w języ­ku angiel­skim, a dołą­czyć do liceum moż­na po 8 kla­sie szko­ły pod­sta­wo­wej lub po 2 latach inne­go liceum. Programy naucza­nia są ela­stycz­ne i dosto­so­wa­ne do indy­wi­du­al­nych potrzeb uczniów, ich moc­nych stron oraz zain­te­re­so­wań. Ważne jest naucza­nie poprzez dia­log w małych, mak­sy­mal­nie 12 oso­bo­wych, kla­sach oraz zachę­ca­nie uczniów do wykra­cza­nia poza pro­gram naucza­nia, uczest­ni­cze­nie w pro­gra­mach wolon­ta­riac­kich, sta­żach  i mię­dzy­na­ro­do­wych kon­fe­ren­cjach i olimpiadach.

Liceum przy­go­to­wu­je uczniów do cią­gle zmie­nia­ją­ce­go się świa­ta i w tym celu wspie­ra ich na ścież­ce edu­ka­cyj­nej pro­wa­dzą­cej do naj­lep­szych uni­wer­sy­te­tów na całym świe­cie. Absolwenci AHS stu­diu­ją na uczel­niach takich jak ame­ry­kań­skie Ivy League (Brown, Columbia, Princeton) i  bry­tyj­skich uczel­niach z pre­sti­żo­wej Russel Group (Oxford, Cambridge, UCL).