Skuteczna rekrutacja? To możliwe!

Realizujemy zarówno jed­nost­ko­we rekru­ta­cje na klu­czo­we sta­no­wi­ska, jak i gru­po­we, po kil­ku­dzie­się­ciu, a nawet kil­ku­set pra­cow­ników do jed­nej fir­my. Do każ­de­go pro­jek­tu pod­cho­dzi­my ina­czej, sto­su­jąc róż­ne narzę­dzia i prze­kaz – mówi Anita Obidowska, team leader w LeasingTeam Professional. Obecnie sku­tecz­na rekru­ta­cja sta­no­wi nie lada wyzwa­nie, ale nadal jest moż­li­wa, jeśli odpo­wied­nio zapla­nu­je­my i prze­pro­wa­dzi­my pro­ces rekru­ta­cji. Jak? Poniżej garść prak­tycz­nych wskazówek.

Rekrutacja pra­cow­ni­ków nie­sie za sobą wie­le wyzwań. Na ryn­ku bra­ku­je spe­cja­li­stów, coraz moc­niej doty­ka nas niż demo­gra­ficz­ny, ocze­ki­wa­nia pra­cow­ni­ków czę­sto prze­kra­cza­ją moż­li­wo­ści firm, a sytu­acje, w któ­rych kan­dy­da­ci nie poja­wia­ją się na umó­wio­nych spo­tka­niach pomi­mo uprzed­nie­go potwier­dze­nia obec­no­ści, nie są aż taką rzad­ko­ścią… Czy w tych oko­licz­no­ściach moż­li­wa jest sku­tecz­na rekru­ta­cja? Zdecydowanie tak. Kluczem jest przede wszyst­kim szyb­kość i kon­se­kwen­cja w dzia­ła­niu, sys­te­ma­ty­ka oraz odpo­wied­ni dobór narzę­dzi rekrutacyjnych.

Human to human

Dobry rekru­ter, pomi­mo że na koniec jest zawsze roz­li­cza­ny z liczb i sta­ty­styk, nigdy nie zapo­mi­na, że ma do czy­nie­nia z czło­wie­kiem, któremu nale­ży się sza­cu­nek i uwa­ga. Nawiązując dobrą rela­cję z kan­dy­da­tem już na począt­ko­wym eta­pie rekru­ta­cji, przy­czy­nia się do zado­wo­le­nia i owoc­nej współ­pra­cy również póź­niej, w trak­cie zatrud­nie­nia – pod­kre­śla Aneta Sztompka, dyrek­tor regio­nal­ny w LeasingTeam.

Dobra orga­ni­za­cja to pod­sta­wa. Szybkie reago­wa­nie, regu­lar­ne kon­tak­to­wa­nie się z kan­dy­da­ta­mi i prze­ka­zy­wa­nie im sta­tu­su rekru­ta­cji to ele­men­ty przy­czy­nia­ją­ce się do sku­tecz­nej rekru­ta­cji. Pracując w taki spo­sób, mini­ma­li­zu­je­my ryzy­ko, że kan­dy­dat nie sta­wi się na roz­mo­wie kwa­li­fi­ka­cyj­nej, a dodat­ko­wo trzy­ma­my rękę na pul­sie i może­my szyb­ko zare­ago­wać w przy­pad­ku zna­le­zie­nia przez kan­dy­da­ta innej kon­ku­ren­cyj­nej oferty.

Chcąc uzy­skać więk­szą licz­bę zgło­szeń, war­to też pamię­tać, że ofer­ty pra­cy, w któ­rych zawar­ta jest infor­ma­cja o wyna­gro­dze­niu pod­sta­wo­wym, a tak­że o sys­te­mie pre­mio­wa­nia (nie tyl­ko wyso­kość wypłat, ale też spo­sób nali­cza­nia), cie­szą się znacz­nie więk­szą popu­lar­no­ścią od innych ogło­szeń. Z punk­tu widze­nia pra­cow­ni­ka wyso­kość wyna­gro­dze­nia nadal jest jed­nym z klu­czo­wych powo­dów zmia­ny pra­cy i wysła­nia apli­ka­cji. Pamiętajmy jed­nak, by nie nagi­nać rzeczywistości.