„Cudze chwalicie, swego nie znacie”, czyli Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego

Coraz wię­cej Polaków zwra­ca uwa­gę na kraj pocho­dze­nia kupo­wa­nych przez sie­bie pro­duk­tów. Jakość pol­skich warzyw, owo­ców czy nabia­łu jest powszech­nie zna­na i cenio­na na całym świe­cie, tak samo zresz­tą jak pro­duk­ty ban­ko­we czy ubez­pie­cze­nio­we. Problemem wciąż jed­nak pozo­sta­je elek­tro­ni­kaw jej przy­pad­ku sta­wia­my na rynek chiń­ski czy ame­ry­kań­ski. Dlaczego? Jak to zmie­nić? Na te i wie­le innych pytań odpo­wie­dzą uczest­ni­cy III Kongresu Patriotyzmu Ekonomicznego, któ­ry odbę­dzie się w sobo­tę, 9 listo­pa­da o godz. 9:00 w Hotelu Intercontinental w Warszawie.

Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego odbę­dzie się w Warszawie już po raz trze­ci. Celem wyda­rze­nia jest wspie­ra­nie roz­wo­ju rodzi­mej pro­duk­cji i przed­się­bior­czo­ści, a tak­że kre­owa­nie patrio­tycz­nych postaw kon­su­menc­kich. Podczas impre­zy eks­per­ci z róż­nych gałę­zi gospo­dar­ki poru­szą tema­ty zwią­za­ne m.in. z roz­wo­jem i poten­cja­łem pol­skich firm i spół­ek. Kongres jest pierw­szym ogól­no­pol­skim spo­tka­niem firm, któ­re łączy znak Polskiego Śladu – idea sku­pia­ją­ca zarów­no kon­su­men­tów, jak i eks­per­tów tj.: bada­czy, poli­ty­ków oraz pol­skich przed­się­bior­ców. Dotyczy więc spraw istot­nych nie tyl­ko dla same­go pol­skie­go biz­ne­su, ale przede wszyst­kim dla eko­no­mii całe­go kraju.

Jeśli cho­dzi o elek­tro­ni­kę, nie­ste­ty nie może­my się pochwa­lić dobrą pol­ską mar­ką. Właśnie dla­te­go Polacy sta­wia­ją na ryn­ki zagra­nicz­ne – mówi Maciej Gnyszka, Prezes Polskich Towarzystw Biznesowych S.A. – Przedsięwzięcia takie jak Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego są dosko­na­łą oka­zją do tego, by omó­wić tego typu bolącz­ki rodzi­me­go ryn­ku, ale przede wszyst­kim spo­ty­ka­my się, aby poroz­ma­wiać o szan­sach na roz­wój i two­rze­nie naszych, pol­skich pro­duk­tów i roz­wią­zań, któ­rym nasi roda­cy będą mogli zaufać. Chcemy, aby pol­scy przed­się­bior­cy rośli w siłę, a dzię­ki nim kra­jo­wa gospo­dar­ka nabra­ła jesz­cze więk­sze­go rozpędu. 

Podczas tego­rocz­nej edy­cji Kongresu Patriotyzmu Ekonomicznego, któ­ry odbę­dzie się 9 listo­pa­da o godzi­nie 9:00 w Hotelu Intercontinental w Warszawie, na uczest­ni­ków cze­kać będą pre­lek­cje oraz pane­le dys­ku­syj­ne. Wśród nich nie zabrak­nie tema­tów zwią­za­nych z roz­wo­jem przed­się­biorstw i zna­cze­niem pol­skich firm na świe­cie. Swoje wystą­pie­nia wygło­szą m.in.:

Paweł Kisiel – Prezes Zarządu Grupy Atlas

Jan Filip Staniłko – Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii

Lidia Skudławska – Morison Finansista

Piotr Witek – Rewit

Tomasz Stachura – MapyMysli.net

Wojciech Suda – eks­pert lean mana­ge­ment, part­ner Pracownia Synergii Sp. z o.o.

mec. Nikodem Multan – Ecovis Legal Poland

mec. Marcin Szołajski – Szołajski Legal Group i KIO24

Lista pre­le­gen­tów nadal nie jest zamknię­ta, a orga­ni­za­tor dla uczest­ni­ków wyda­rze­nia szy­ku­je niespodzianki.

Wieczorem, po zamknię­ciu kon­fe­ren­cji, w Hotelu Intercontinental odbę­dzie się patrio­tycz­ny bal dobro­czyn­ny – Noc Wolności. Impreza nawią­zu­je do pięk­nej pol­skiej tra­dy­cji orga­ni­zo­wa­nia wyjąt­ko­wych bali z oka­zji waż­nych świąt pań­stwo­wych. Towarzystwa Biznesowe S.A. w ten spo­sób chcą uho­no­ro­wać obcho­dy Dnia Niepodległości. Noc Wolności jest prze­dłu­że­niem kon­gre­su, odby­wa się co roku i gro­ma­dzi kil­ku­set uczest­ni­ków, a dużą część z nich sta­no­wią wła­ści­cie­le firm i przed­się­bior­cy. Goście hono­ro­wi tego­rocz­nej edy­cji to m.in. red. Rafał A. Ziemkiewicz, red. Przemysław Babiarz, Stefan Thomson czy aktor Marcin Kwaśny.